Mercedes-Benz meest waardevolle premium automerk
GOOI – De merkwaarde van Mercedes-Benz is opnieuw gestegen, waarmee de autofabrikant opnieuw ’s werelds meest waardevolle premium automerk is. In de nieuwste ‘Best Global Brands 2019’ ranglijst van het gerenommeerde Amerikaanse merkconsultancybureau Interbrand prolongeerde Mercedes-Benz het resultaat van vorig jaar met een achtste plaats.
De Duitse autofabrikant blijft daarmee het enige Europese merk in de top tien. Ten opzichte van 2018 is de merkwaarde van Mercedes-Benz met 5 procent gestegen tot 50,832 miljard dollar. Daarmee schrijft de onderneming een nieuw hoofdstuk in een succesverhaal waarin de merkwaarde sinds 2009 onafgebroken is toegenomen.
Het merk Mercedes-Benz staat voor een lange traditie en grote innovatiekracht. Het wordt gedreven door de wens zich continu verder te ontwikkelen en duurzame oplossingen te bieden voor toekomstige mobiliteit. Dat streven komt zowel in de producten en services als in de strategie van de onderneming tot uiting. Meer dan ooit ligt de focus daarbij op de klant, waarbij het merk tastbaar wordt en emoties oproept. Moderne luxe moet duurzaam zijn, maar bovenal duurzaam fascinerend.
De veranderende samenleving zorgt ook voor een andere rol van merken. Succesvolle merken creëren vertrouwen en tonen een duidelijke houding, zowel naar binnen als naar buiten. Mercedes-Benz werkt op een innovatiegedreven, verantwoordelijke en zinvolle manier, en streeft consequent naar intuïtieve, logische en duurzame mobiliteitsoplossingen. Dit uit zich in de identiteit van het merk: ‘First Move the World’. Dat symboliseert de ambitie om voor meer te gaan dan uitsluitend datgene dat direct realiseerbaar is. Deze pioniersgeest is verweven in het DNA van Mercedes-Benz.
De ‘Best Global Brands’ lijst van Interbrand is beschikbaar op www.bestglobalbrands.com