Mercedes-Benz meest waardevolle automerk ter wereld

0
614
Mercedes-Benz A180 d AMG Line, digitalweiß / Leder zweifarbig classicrot/schwarz;Kraftstoffverbrauch kombiniert: 4,5-4,1 l/100 kmCO2-Emissionen kombiniert: 118-108 g/km* Mercedes-Benz A180 d AMG Line, digital white / Leather two-tone classic red/black;Fuel consumption combined: 4,5-4,1 l/100 kmcombined CO2 emissions: 118-108 g/km*

Mercedes-Benz meest waardevolle automerk ter wereld

GOOI – Mercedes-Benz is opnieuw uitgeroepen tot het meest waardevolle automerk ter wereld. De Duitse autofabrikant zag zijn merkwaarde in de nieuwe ‘Global 500 2020’-ranglijst van het Amerikaanse merkwaarderingsbedrijf Brand Finance opnieuw verder stijgen.

Daarnaast is Mercedes-Benz ook het meest waardevolle B2C-merk van Europa. Tijdens dit onderzoek werden vijfhonderd merken beoordeeld. Met een merkwaarde van 65 miljard dollar (een toename van 7,8 procent ten opzichte van 2019) staat Mercedes-Benz op de elfde plaats in de nieuwe overall lijst en steeg het merk vergeleken met vorig jaar twee plekken.

Naast de doorontwikkeling van het merk en de toename in verkopen waren Mercedes-Benz merkwaarden als premium kwaliteit en innovatiekracht doorslaggevende factoren voor de stijgende lijn in de overall klassering.

”Nadat we al waren gestegen in de ‘Best Global Brands’-ranglijst van Interbrand, zijn we er trots op dat Mercedes-Benz ook in de ‘Global 500 2020’ blijft stijgen”, aldus Bettina Fetzer, Hoofd Marketing Mercedes-Benz Cars. ”Een geweldige prestatie van het voltallige team en een mooie stimulans om komend jaar nog hoger te scoren.”

De 2020-editie van de Global Brand Finance 500-ranglijst is beschikbaar op: https://brandfinance.com/knowledge-centre/reports/brand-finance-global-500-2020/