Mercedes Van ProCenters gaan nieuwe fase in
GOOI – De Van ProCenters van Mercedes-Benz Vans zijn belangrijke pijlers onder het succes van het merk in Nederland. Deze gespecialiseerde mobiliteitscentra, die ondernemers op elk gebied de beste expertise in bestelwagens bieden, gaan nu een volgende fase in, VanPro adVANce.
Mercedes-Benz Vans transformeert het netwerk naar nieuwe VanPro Centers die zich nog beter richten op de markt van nu én de toekomst.
De Van ProCenters staan al sinds 2014 synoniem voor de beste serviceverlening in de branche. De gespecialiseerde mobiliteitscentra geven het beste advies over de inzet van Mercedes-Benz bestelwagens, financieringsoplossingen én verzekeringen. Met een allesomvattend pakket aan diensten ontzorgt het landelijk dekkende netwerk daarnaast ook op het gebied van reparaties en onderhoud.
Om ondernemers het beste te blijven bieden in een snel veranderende markt, investeert Mercedes-Benz Vans opnieuw fors in haar Van ProCenter netwerk. Met het programma VanPRO adVANce rolt het merk een nieuw ontwikkelings-, coachings- en trainingsprogramma uit dat erop gericht is om het netwerk klaar te stomen voor de toekomst.
De professionals van het Van ProCenter worden intensief getraind en krijgen de nieuwste tools tot hun beschikking. Niet alleen om klanten te voorzien van bijvoorbeeld het juiste advies over elektrisch rijden, maar ook om hen het maximale te laten halen uit het steeds groter worden aanbod van geavanceerde Mercedes PRO Connect-services. Zo is een service adviseur bijvoorbeeld in staat om op basis van voertuigdata proactief contact op te nemen om onderhoud in te plannen op het moment dat het de ondernemer het beste schikt.
Bij nieuwe tijden en nieuwe diensten horen ook nieuwe rollen. Zo zal het team van VanPro Center professionals onder meer gaan bestaan uit een Digital Transformation Manager die verantwoordelijk is voor de digitalisering van bedrijfsprocessen, om de klantervaring verder te verhogen. De nieuwe Digital Marketing Specialist heeft als hoofddoel om klanten en prospects gericht te bereiken via omnichannel communicatie.
De nieuwe Lead Specialist gaat ervoor zorgen dat er nóg sneller op klantvragen wordt gereageerd en de Product Expert Connectivity begeleidt klanten om het maximale te halen uit het innovatieve MBUX multimediasysteem en de geavanceerde Mercedes PRO Connect-services.
”Met VanPro adVANce bouwen we verder op de bewezen en geprezen Van ProCenter-formule. Met gerichte coaching en focus op de hoge kwaliteit standaards stellen we onze dealers niet alleen in staat om sneller in te spelen op nieuwe marktontwikkelingen, maar ook de klant nog beter te bedienen met onze innovatieve producten en diensten. We starten nu met de uitrol en schalen vervolgens snel op om alle dealers in de Benelux te begeleiden in deze essentiële transformatie”, aldus Jorus Vos, Managing Director van Mercedes-Benz Vans Benelux.