Hudsons Bay op zoek naar personeel

Hudson’s Bay opent naar verwachting in het derde kwartaal van 2017 de deuren van haar eerste warenhuizen in Nederland. In aanloop hiernaar start vandaag de campagne ‘Join the Heartbeat’, om 1.800 collega’s te werven voor de eerste tien te openen warenhuizen. De eerste nieuwe collega’s worden vanaf 1 juli opgeleid in de Hudson’s Bay Academy. In Almere vestigt Hudson's Bay zich in het voormalige pand van V&D.

Nergens ter wereld zijn ooit in zo´n korte periode zijn geopend. Met een geheel eigen karakter en beleving is het concept specifiek toegespitst op de Nederlandse markt. Hudson´s Bay Nederland krijgt hiermee het karakter van een start-up en bouwt aan hét warenhuis van de toekomst, met bekende en mooie merken in fashion, beauty & home. Voor de vestigingen is Hudson's Bay op zoek naar personeel. In totaal gaat het om 1800 medewerkers.
'De nieuwe collega’s krijgen de kans om mee te denken en mee te bouwen aan hét warenhuis van de toekomst', meldt het warenhuis. 'Daarbij passen millennial-minded mensen met een eigen mentaliteit, een eigen ik, en passie'. 

Lokale mensen
Lokale betrokkenheid van de nieuwe collega’s met de steden waar Hudson’s Bay het kloppende hart van zal gaan vormen, is erg belangrijk, stelt het warenhuis. Daarom worden er via digitale en sociale platforms lokale Heartbeats gezocht voor de 10 warenhuizen die nog dit jaar hun deuren zullen openen: Almere, Amsterdam, Breda, Den Bosch, Den Haag, Leiden, Maastricht, Rotterdam, Tilburg en Zwolle. Voor deze warenhuizen zoekt Hudson’s Bay collega´s voor onder andere de volgende functies: Store Managers, Assistent Store Managers, Hosts, Merchandise Managers, Merchandise Specialisten, Sales Managers, Sales Specialisten, Service Managers en Service Specialisten.

Attitude
Bij de selectie van de like-minded Heartbeats wordt gekeken naar de juiste attitude. Retailervaring is niet noodzakelijk, de juiste mindset wel. Na de selectie start de training voor de juiste skills. Op www.hudsonsbay.nl kunnen Heartbeats zich aanmelden met hun LinkedIn-profiel of door middel van het uploaden van hun cv. Daarna worden er een aantal vragen gesteld. Het LinkedIn-profiel en/of cv en de antwoorden op de vragen worden beoordeeld door de recruiters van Hudson’s Bay. Binnen tien werkdagen horen de sollicitanten of ze worden uitgenodigd voor de volgende stap in het selectieproces. Dit is een on-demand video-interview. De sollicitant heeft een week de tijd om, op een zelf gekozen moment, de procedure te vervolgen. De sollicitant bekijkt video’s waarin Hudson’s Bay collega’s vragen stellen. De vragen worden, makkelijk en snel, via een app of webcam beantwoord. De antwoorden zullen zowel inhoudelijk als op vorm worden beoordeeld. Als de sollicitant in het profiel van Hudson’s Bay past, wordt hij/zij uitgenodigd voor een telefoongesprek met een recruiter van Hudson’s Bay. Na dit gesprek hoort de sollicitant direct of Hudson’s Bay een aanbod doet voor een baan bij Hudson’s Bay. De geselecteerden worden vanaf 1 juli opgeleid in de Hudson’s Bay Academy.

Artikel geplaatst op: 03 maart 2017 - 14:02

Gerelateerd

Delen